2013. február 22., péntek

Régen volt, hogy is volt

Sajnos, most alig van időm összetettebb véleményeimet bepötyögni, de jelzem, hogy filmeket és sorozatokat is folyamatosan nézek és lelkesen gyűjtöm jobbnál jobb gondolataimat. Így elöljáróban annyit, hogy vasárnap  (vagy inkább hétfő) hajnalba Oscar! És most tényleg megnézem online. Ugyanis eddig sose sikerült vagy azért mert nem bírtam fennmaradni olyan sokáig vagy mert másnap korán kellett kelnem. De most már ideje volna egyet látni is, habár az Oscar-gálák egyre unalmasabbak és kiszámíthatóbbak.

A film, amit már nagyon várok, hogy megnézhessem az a Zero Dark Thirty. Van egy elképzelésem magáról a film elkészítéséről, arról hogy milyen stílusban tálalják a nézőknek a sztorit és ha tényleg olyan lesz, akkor baromira fog tetszeni. Egyébként, ha jól értesültem hasonló az Argo-akcióhoz. Mármint filmesztétikai szempontból. De remélem ez nem lesz teljesen igaz, ugyanis anno annyira látni akartam az Argo-t, mert mindenhonnan az folyt, hogy ez mennyire jó és hű meg hát. Hát, hát az volt. Konkrétan képtelen voltam végignézni azt a filmet. És lehet, hogy tényleg jó, meg tök szuper, hogy igaz történetet dolgoz fel és Ben Affleck a minden. De őszintén szólva, számomra csalódás volt. Fél óránál többet nem bírtam belőle. És még csak nem is filmmel volt problémám, úgy értem, hogy jók voltak a beállítások, a vágások,stb, de maga a koncepció, meg egyáltalán a sztori. Szóval ezt nem. Kicsit úgy érzem, hogy ezt Amerika az amerikaiaknak csinálta, hogy mindenki tudja, hogy igen, mi vagyunk a nagy és király amcsik. És ez rendben is van. Ki ne szeretné a saját népének hősködéseit nézni vagy valamit ami velük kapcsolatos és foglalkoztatja a társadalmat. De nekem, mint magyarnak, ez a fél óra is már sok volt. Sajnos, azt veszem észre magamon, hogy mostanában, ha egy olyan amerikai film jön ki, vagy olyat nézek meg, ami róluk, mint mindenben kíváló, mindenkit megmentő és mindent tudó országnak tünteti fel Ámérikát vagy valahogy mindig az Usa az erkölcsileg jó, akkor előbújik belőlem a cinizmus és csakazértse! ( egyébként nem azt mondom, hogy nem szeretem ezeket a filmeket, mert azért nagyon sok jófajta film is van ilyen téren). Elnézést azoktól, akik nem értenek egyet velem, senkit sem áll szándékomban megsérteni!

Igazából, nem akartam ennyit írni egy filmről, amit végig se néztem.

 Ja és most jut eszembe az én aranyszabályom, miszerint sose hagyunk félbe egy filmet, és most ugye megszegtem (megint) és ez számomra azért jelzésértékkel bír. Csak gondoltam, még ezt is hozzátenném a kommentárhoz. Akkor már.

Sorozat-témában, ma maratont tartottam. És akkor legyen mondjuk 2 húszperces kiválasztva:

1.) New girl

Csak ajánlani tudom! Vicces, szórakoztató, bájos, néhol keserédes, néhol hasizomalakító. Tényleg érdemes elkezdeni. Az alapkoncepció: 3 pasi lakótárs mellé beköltözik egy lány, Jess. Akit Zooey Deschannel alakít, tehát garantált a szeleburdi, sajátos nézetekkel rendelkező, kissé infantilis főszereplő. Hozzá egy morcos, egy minden lében kanál és egy csoki. Feldobja a napomat, ha csak egy részt nézek is meg belőle. Jópofa szituációk, ötletes megvalósítás. ---> Ha nem nézed, bánod!


2.) Suburgatory

Na, az első dolog, amit feltétlenül és rögvest meg kell jegyeznem, az a bárdolatlanul pocsék magyar címe. A kondom el van vetve. Ehhez nem is lehet hozzászólni. Aki ezt kitalálta, én nem tudom, hogy szült meg egy ilyen címet, de gyakorlatilag semmi köze az egészhez. Egyébként én nem is tudtam, hogy ezt kis hazánkban is adják, ugyanis HáBéO-nk az nincs:( Ez egy sztereotípiákra erősen rájátszó, kertvárosi körben zajló történet. Különc városi apa-lánya kiköltözik a szuburb "negyed"-be, ahol alapjában véve mindenki dilisnek tűnik. És kb az is. Bár ez nézőpont kérdése, hiszen aki abban a környezetben nő fel, annak az a normális. Na mindegy, a lényeg, hogy a beilleszkedés nehézségeit varázsolják elénk. Kicsi Stepford, kicsi mese, kicsi művésziesség, kicsi ez, kicsi az. De kacagtató és minden részben tanulság vonódik le (csak hogy szép magyarul legyen).



Úgy látom rám jött a szófo  helyett a betűvetési mámor. Mára ennyi! 

Szpakojno nocsi!


Sir Brian

PS: ha valamit érthetetlenül/helytelenül írtam, bocsánat. Nincs erőm átnézni most:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése