2013. január 25., péntek

A hobbit

Lám, ki hitte volna, hogy Ricky C (Ali G-ből), és a testdublőr az Igazából szerelemből, ilyen remek alakítás nyújt A hobbitban.Merthogy, Martin Freeman elképesztő formáját hozza ebben a filmben.


Annak ellenére, hogy én nem vagyok egy hatalmas LOTR-fan, sőt azokat is csak azért láttam egynél többször, mert anyukámnak a kedvence és naná, hogy megvan DVD-n,és azért tényleg jó film, ééés a könyveket se olvastam, semelyiket(!), mégis elmentem a premier napján megnézni a kis babó történetét. Mert kíváncsi voltam.

Annyit tudni kell, a megtekintés napjáról, hogy ha jól emlékszem két vizsgám is volt és hullafáradtan estem be a moziba, gyakorlatilag örültem, hogy élek. Szóval ezt most azért tartottam fontosnak közölni, mert hát sajnos megtörtént, de az első 10-15 perc után meglehet, hogy pár percre lehunytam szemem és a hangokkal a fülemben kicsit talán elszundítottam. De esküszöm csak pár perc volt és az is az unalmas résznél. Pedig én az a fajta ember vagyok, aki elvből nem alszik el semmilyen filmen, és még akkor is végignézek egy filmet, ha az vagy bűnrossz vagy már hajnali 3 óra van, másodpercenként hatszázat ásítok, de egy filmet AKKOR IS VÉGIG KELL NÉZNI!!! Ez alapszabály!

Nade! Hogy a filmről is essék szó: egy újabb három órás filmről beszélhetünk, de sokkal-sokkal vállalhatóbb verzióban. Igen, az eleje baromi lassan indul be. Eltelik vagy fél óra (tán több), mire végre valami izgalom történik. Addig a megszámlálhatatlan törp szépen eszik-iszik, meg amit akar (csoda, ha bealudtam?). De aztán beindul a buli! 10 perc relax után, annyira lekötötte a figyelmemet, hogy a szemem minden egyes másodpercben a mozivászonra tapadt. Sokan kifogásolták, hogy az események túl vontatottan követik egymást és alig történik valami, de nekem teljesen ellentétes a véleményem, lekötött, mindegy egyes percben történt valami izgalmas, úgyhogy az első fél órát leszámítva nekem bejött.

Kili, aki bebizonyította, hogy egy törp is lehet helyes
Peter Jackson sajátos mesevilágában bámulatos teremtmények, építmények kísérik végig a kis csapat kalandjait. Habár az orkoktól teljesen kiakadtam. Ha ez egy mese, akkor mit keresnek az ennyire ocsmány rondaságok itt? Fúúúj! Nem elég, hogy gonosz, de még embertelenül csúnyának is kell lennie?? A sok törp egy rakáson kellemes kis kiegészítése volt, az igazából 4 fős társaságnak: Gandalf, Bilbó, Thorin és még egy akármelyik törp. Nem igazán lehetett tudni, hogy most akkor pontosan hányan is vannak a bandában, bár azért Bofur és Kili megmaradt. A mániákus ork nagyvezér örökös felbukkanásai rettenetesen voltak időzítve. A végén már nagyon zavart, hogy már megint akkor kell előbukkannia, mikor végre lecsillapodnának a kedélyek. Éljenek a filmes fogások!



A nagy problémám a filmmel, ami tulajdonképpen éppoly pozitívum, mint negatívum, az a hossza és ebből kifolyólag az, hogy képesek egy hatodakkora könyvből, mint a három Gyűrűk Ura, amihez pontosan 3  egész film készült- szóval, hogy képesek egy ilyen könyvből három majdnem 3 órás filmet gyártani. Ez egyrészt nagyon jó, hiszen a józan ész azt sugallja, hogy ezaz, akkor valószínűleg minden mozzanatot beleraknak a filmbe és egy követhető, minden részletről informáló filmet láthatunk. Másrészt viszont egy nagyon is zseniális reklámfogás, ami a készítőknek, nagyon jó, ám a nézők már kevésbé örülnek. Legalább egy évet kell várni a folytatásra, még kétszer ki kell fizetni a mozijegy árát (én még emlékszem 500 Ft-os jegyre) és ha majd egyszer a távoli jövőben meg szeretnénk nézni A hobbitot otthon, akkor bizony vagy 9 órát minimum kell rászánni, ha egyben látnánk. 

Többen mondták, hogy ez a film egy gyenge Gyűrűk Ura utánzat lett, de könyörgöm! Ugyanaz a rendező, ugyanaz az író, ráadásul magának a GYU-trilógiának az előzményéről van szó. Szóval, hogy a viharba, ne lenne hasonló az egész stílusa A hobbitnak, mint a LOTR-nek?!

 
Film: 5, , mert háromrészes és az eleje unalmasss
Szereplők: 5
Sztori: erről nem nyilatkozom, mert nem olvastam, így nem érzem jogosnak, a történet bírálatát
Mozi/DVD: mivel még játsszák a mozikban, nyugodtan nézzétek meg ott, bár ha eddig nem tettétek, gondolom, annyira nem érdekelhet a film Titeket! De a DVD-re mindenképpen érdemes lesz beruházni, főleg a sok extra miatt:)



Sir Brian

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése