2013. december 13., péntek

No Hemingway

Olyan régen írtam ide, hogy már röstellem újrakezdeni. Pedig mennyi mindent összegyűjtöttem már Nektek!
De mit lehessen tenni, ez a sanyarú sorsa a diáklétnek, zh zh hátán, beadandó, vizsgaözön stb. És habár most egy kicsit megugrik az oldal aktivitása, ez nem a pihenés időszaka még. Sajnos :'(

Azonban ma olyan sajnálatos esemény történt velem, mely halasztást nem tűrvén késztetett arra, hogy tollat raga.. akarom mondani, ölembe vegyem a laptopomat és a klaviatúra ádáz püfölésébe kezdjek!
Ezt a borzalmas élményemet a Dom Hemingway-nek köszönhetem.


Kérlek Titeket ne nézzétek meg ezt a szörnyűséges filmet akkor, ha jót akartok, ha nem szeretnétek feleslegesen pénzt kidobni, ha szeretitek Jude Law-t, ha nem szeretnétek csak úgy simán elrontani egy napotokat! Komolyan mondom, úgy fel vagyok háborodva most, hogy ki kell adnom magamból a dühöt.

Hadd kezdjem a legelején. Lévén péntek, gondoltam jó lenne valami örömtelivel kicsit kiszakadni a tanulás felettébb izgalmas légköréből. Legyen mozi! Volt három film, amit meg szerettem volna nézni, ebből a Hobbitot már vasárnapra lestoppolták, maradt a Dom H és a Jégvarázs. Igen, a Jégvarázs! Már mióta reklámozzák szeretném megnézni, de szerdán se volt hajlandó senki eljönni velem rá és most se, úgyhogy még várok kicsit, hátha sikerül meggyőznöm valakit! Szóval marad a Dom-borzalmasan-borzalmas-Hemingway.

Ezt akkor még nem sejtettem. Plakát jó volt, leírással sem volt különösebb probléma, JudeLaw.
Akkor kezdődjön is a film.

Phűűű, hát ami ott történt.. Megpróbálok indulatok nélkül írni (gyanítom nem lesz túl sikeres). Eltelt 15 perc, vártam hátha na most lesz értelme a filmnek. 25 perc-semmi. Már egy órája nézem, adjatok-egy-fejszét még mindig semmi. Eltelik a 93. gyönyörűséges, megváltó perc és vége a filmnek. SEMMI.
Csak, hogy ne úgy tűnjön, mintha túloznék (de tényleg én, ilyet még nem láttam eddigi életem során moziban):

  • fél óra után két néző fogta magát és hazament
Teljesen megértem őket. Csak hát az a remény... az hal meg utoljára! Ráadásul nem egy embert nyomott el a buzgóság a film közben. Mindezt tetézve pedig kifelé menet, az a 25 néző egyöntetűen háborgott a film mivoltát illetően. Egyik nézővel még össze is mosolyogtunk, mikor kijelentettük, hogy ez életünk Top 3 Legrosszabb Filmjéből bizony az egyik.


Hogy miért is olyan pocsék ez a film?

Nos. A története igazán jóra is sikeredhetett volna. HA a karaktereket némi jellemvonással is feltöltik. Például így szokott ez lenni: 
A sötét oldalon tevékenykedő díler/bérgyilkos/széftörő (esetünkben) valamilyen események sorozata által, valamilyen impulzust kapva megváltozik kissé vagy jobban. Esetleg áttér a jó oldalra. Vagy hasonlók. Mindezt úgy- és ez a legfontosabb szerintem, hogy a közönség kicsit megszeresse, kapjon belőle egy darabkát, legyen az a múltja vagy a jelene, amitől nagyon kicsit megsajnáljuk, szánjuk, együtt érzünk vele, netán örülnénk, ha jól végződne a története. Ilyen csöppségekre gondoltam én.

*SpoilerAlert*

Itt konkrétan az történik, hogy van egy minősíthetetlen, alpári, sötét, csőlátású alakunk, aki valamiért kapott 12 év börtönt és miután kiengedték, elmegy megkeresni egy random a-történetbe-beúszó-egyébként-semmi-értelme-hogy-ott-van spanjával a főnököt, akiről anno nem köpött a zsaruknak. Aztán tajtrészeg lesz sokszor. Pénzt követel, mert tartotta a száját. Kap is. Részeg lesz. Autó. Karambol. Amit majdnem mind a 6-an karcolás nélkül túlélnek..Aztán a szép nő viszi a szajrét. Egy erőltetett, fontosnak látszani akaró mondat. Irány a lánya, mert az is van neki. Nyilván ő nem bocsájt meg egykönnyen. Jaj, akkor igyunk. pia. Közben pár bullshit történés. Okos mondatokat mondó lány újra a színen. Vissza a lányához. Bumm!

Mindeközben Dom, akkora egy bunkóparaszt, amilyet a hátán még nem hordott a Föld. Ha 100 csúnya szó nem hangzott el percenként, akkor egy sem. Mindezt undorító stílusban, KIHANEMÉN! Mert én vagyok itt az überfazon, a legkirályabb jócsávó, aki bármit bármikor és úgy csinálhat, ahogy akar. Fúúh! Dom karakterét, nemhogy nem lehet megszeretni/megsajnálni (még egy cseppet sem), hanem egyenesen taszító, ahogyan viselkedik az első perctől a 93.-ig. Egy pillanatig se kívántam neki, hogy bármilyen reménysugár legyen számára a befejezésben.
Az egyetlen dicséret Jude Law alakítását illeti, mert az üres állatot nagyon jól megformálta. Kicsit hízott a szerepre meg elcsúnyult (pedig a sármja az egyetlen élvezhető eleme lett volna a filmnek), de alapjában véve, ha ez egy igazi film lett volna, akkor nagyon ütős játéka lett volna. De mivel ez már csak álom marad, ezért felteszem a kérdést: 

Kedves Jude! Mikor elolvastad a forgatókönyvet, mire gondoltál? 
Hm, igen ez végre egy másfajta szerep. Igaz, hogy egy felszínes k*cs*göt kell alakítanom és történet meg tanulság sincs nagyon, de azért egye penész, elvállalom!


Gondolom, kábé így történhetett.

Egyébiránt semmi különleges nem volt a zenében, a felvételekbe, a többi szereplőben. Szóval tényleg ne nézzétek meg! Nem is értem, hogy lehet, hogy ez bekerült a mozikba, mást meg nem vetítenek le, pedig megérdemelné...

+ 1: szegény Hemingway, ha tudná mire használták a nevét...
+2:  magyar hang szörnyű volt.


Ennyi lenne mára. Örülök, hogy írhattam újra. Nemsokára jövök megint, mert már akkora a lista, hogy a Mikulás egyből a rossz gyerekek közé sorolna, annyira telhetetlennek tartana a hosszúsága miatt:)


Sir Brian

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése