2014. január 5., vasárnap

Valami jó

Hmm. 
Sokat gondolkoztam, hogy mit írhatnék A Wall Street farkasáról, mert azért erről nem lehet csak úgy pikk-pakk bármit idefirkantani. Ez egy Scorsese. Egy DiCaprio. Na!


Akkor ott kezdeném, hogy nem tudom eldönteni: a rendezőt szeretem jobban vagy a főszereplőt?
Szerencsére elég sok filmben kooperál a két úriember. Mondhatni egymás "múzsái". Szóval nem is igazán kell dönteni, de azért mégis Leo felé húz a mérleg. Valljuk be, gyakorlatilag egyetlen gyenge filmje sincs- mindezt teljesen elfogulatlanul állíthatom. Sikeres, jóképű, biciklizik, segíti a világot. Kell ennél több?
Mindezt tetézve, hogy szerepeit olyan igényesen válogatja meg, mintha csak kiszagolná, melyik szerepek illenek rá. Szeretem, hogy sokszor alakít valós személyt. 

De ne térjünk el a választott filmünktől!

Tehát Wall Street és farkas.


Mielőtt beültem volna a moziterembe, hallottam én már hideget is, meleget is a filmről. A kritikus részeket élből elutasítottam- hiszem, ha látom alapon és persze, mert DiCaprio, vagyis nem lehet rossz. Nyilván. 

Nagyon-nagyon tetszett a film, annak ellenére, hogy 3 órás volt és gyakorlatilag végig kokózták ezt az időintervallumot. Vagy ha nem a kokain, akkor a szex. És egy icipici tőzsde. 
Sokan pont ezért támadták a filmet, mondván minek kell egy drogos szemétládáról filmet forgatni. De nem ezt kell látni. Persze egy életstílust mutatott be nekünk a rendező, mégpedig egy olyat, ami a legtöbb ember számára elképzelhetetlen. De gondoljunk csak bele! Ha egy ilyen "kisstílű" bróker, aki "csak" centes részvényekből úgy megszedi magát, hogy vígan éldegél a hatalmas luxusházában, az azért egy briliáns elme kell, hogy legyen. Meg gátlástalan. De zseni! És ha még jobban belegondolunk nem azért teszi, hogy pénzhez jusson, hanem hogy GAZDAG legyen, mint ahogy a filmben is megmondta a főszereplő. Aztán mikor már tömérdek lóvéja volt, se hagyta abba, mert gazdag akart lenni.maradni. mégtöbb.


A színészi játék isteni volt. Fenomenálisan játszott még a hátul lévő statiszta is. Jonah Hill odatette magát, főleg a csillogó Colgate-fogsorával. Matthew Mekkánáhéj vagy Mekkánáhjú miniszerepe zseniális volt. Imádtam. Margot Robbie, akit anno én még a Pan Am sorozatból ismerek és alig idősebb nálam, szintén nagyon jó volt. Leonardoról meg nem is beszélek. De mégis: szóval szerintem ő az a színész, aki abszolúte nem fél attól, hogy hülyén néz ki a kamerák előtt. Tényleg 110%-osan odateszi magát, készül a szerepre, az sem érdekli, ha kifröccsen a nyála, vagy a kis ránca nagyobb lesz. Még a tekintete is olykor eszelőssé válik. Csodálkozom, hogyan tud így játszani. Biztos nehéz lehet utána "visszaállnia" civilbe és "levenni" a szerepet. Azért ez elég megterhelő lehet. Remélem megkapja végre a nyamvadt Oscart, még ha már nincs is akkora jelentősége a díjnak. De neki azért legyen egy!

Maga a film azért is tetszett még, mert nem azt mutatta be, hogy hogyan lesz valaki dúsgazdag, hanem hogy mi van mögötte. Vagy inkább mi nincs. Folyamatos tudatmódosítószerezés, lotyózás. Gyakorlatilag baromira üres az élete, sőt szomorú. Van két gyermeke, akiket kábé le se tojt. Élvezte az életét, miközben teljesen üres volt. Lézengett az egész ember. És az a rossz az egészben, hogy ezt élvezte. Pedig komoly karrierje volt, ami komoly összpontosítást igényelt. Bár Matthew Akárki is megmondta, hogy egyszerűen kell a cucc, hogy bírd.

Az egyetlen, amit sajnáltam az a tőzsdei történések hiánya volt. Néha kaptunk egy kis kommentárt, hogy ez a dolog egyébként totál illegális, de azon felül egyáltalán nem volt ezekről szó. Lehet, hogy nem értette volna meg a néző, ha túl sok ilyen jellegű információt kap, de szerintem a film végéhez pont ezek kellettek volna. Hiszen azért, amit tett Jordan Belfort a tőzsdével kapcsolatban, azért amiről baromira kevés infót kaptunk, azért csukták le és ez az ellentét az, ami nekem hiányos volt.


Egyébként a való életben, ha jól tudom kevésbé zavarta, hogy besúgóként kellett együttműködnie, mert vagy 5 évig szállította az információt az FBI-nak Jordan.

És most tudtam meg, hogy az ötöslo.. vagyis akarom írni, hogy hivatalosan is ez a film az, ahol a legtöbb F betűs angol káromkodás elhangzik. Szám szerint 506 darab. Szerencsére a magyar repertoár ennél sokkal tágabb, úgyhogy ez nálunk nem tűnt fel ennyire:)

A címmel kapcsolatban még annyit tennék hozzá, hogy én nem farkasnak hívtam volna, mert a farkas nem támadja hátba az embereket, sőt az egy igazán tiszteletet parancsoló állat. Hívhatták volna rókának vagy hiénának, mert ők inkább fondorlatosak és ravaszak. Nem?
Ráadásul nem is a Wall Street-en voltak, de ez már részletkérdés.

A magyar hang pedig isteni. Imádom hallgatni DiCaprio magyar hangját, aki nem más, mint Hevér Gábor!

Szóval csak ajánlani tudom. Ne higgyetek a negatív véleményeknek! Moziban pedig ne popcornt, hanem gumicukrot vigyetek, mert úgy sokkal izgalmasabb minden!

Remélem nem csapongtam túlzottan, de ha igen, akkor az legalább megy a filmhez!

Egy kedvenc képem:




Sir Brian




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése